Ačkoliv je jednadvacáté století ve znamení internetu a jiných elektronických vymožeností, papír stále zůstává pevně na svém místě.
- Stačí si vzpomenout na zastánce knih v elektronické podobě.
- Jejich tvrzení, že se klasická papírová kniha dostane brzy do pozadí, naštěstí nevyšlo.
- Stále je pro nás ten kontakt s upravenou buničinou důležitý.
Stejné je to určitě i u propagačních předmětů. Ačkoliv se na nás hrnou reklamy ze všech stran, rádi se zastavíme u plakátovací plochy a prohlížíme si nabídky a upoutávky. Možná, že je to i tím, že tady nás k tomu nikdo nenutí. Můžeme se jen tak zastavit a docela svobodně se rozhodnout, které informace jsou pro nás důležité. Oproti tomu působí internetové upoutávky tak trochu vlezle. Zejména, pokud nás některá upoutávka doslova pronásleduje a dělá nám společnost celou dobu, co jsme na internetu.
Malé umělecké dílo
Někomu by se mohlo zdát, že tisk letáků a plakátů k reklamním účelům je jednoduchou záležitostí. Opak je pravdou. Zatímco právě internetová nebo televizní reklama má možnost nás oslovit několika způsoby, tištěná má pouze možnost jednu. Proto musí být dokonale graficky ztvárněna tak, aby zaujala na první pohled. Z toho důvodu nesmějí být jak letáky, tak i plakáty natištěny v barvách, které jsou mdlé nebo jinak nevýrazné.
- Každý grafik vám potvrdí, že je velice důležitá sytost použitých barev.
- Nejvhodnějším papírem je takzvaná lesklá křída.
Kvalita materiálu je také velice důležitá. Je zapotřebí, aby zejména plakáty odolaly alespoň po nějaký čas rozmarům počasí. Jestliže chystáte jen některou jednorázovou akci, která se má konat pouze v určitém regionu, pak je nejlepším řešením upozornit na ni pomocí letáků. Stačí pak zajistit, aby se dostaly do poštovních schránek. Můžete jednoduše využít služeb České pošty nebo požádat některého dobrovolníka.